Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Offset spalin poprzez zakup smoothie. Innowacyjny pomysł Eurowings

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
05-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Offset spalin poprzez zakup smoothie. Innowacyjny pomysł Eurowings
fot. Berlin Brandenburg AirportSamolot linii Eurowings w porcie stolicy Niemiec
Eurowings zachęca pasażerów do zakupu na pokładach swoich samolotów smoothie. Koszt zdrowego owocowego koktajlu to 19,50 euro, a pozyskane w ten sposób środki pomogą niskokosztowym liniom lotniczym w zakupie zrównoważonego paliwa lotniczego. Sfinansowanie zakupu „zielonej” kerozyny z notowanych zysków ma być niemożliwe.

Zrównoważone paliwo lotnicze, czyli SAF, jak jest powszechnie znane, to znacznie bardziej przyjazna dla środowiska forma paliwa lotniczego, która jest wytwarzana z bioodpadów odnawialnych, takich jak np. zużyte oleje kuchenne. Chociaż „zielone” paliwo w dalszym ciągu wytwarza gazy cieplarniane, rozwój i powszechne przyjęcie „ekologicznej” kerozyny ma znacznie zmniejszyć emisję dwutlenku węgla w przemyśle lotniczym, pomagając liniom lotniczym osiągnąć cel, jakim jest osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 r.

Choć „SAF to ściema” – tak przynajmniej uważa branżowy weteran, David Neeleman, obecnie dyrektor generalny Breeze Airways, to linie lotnicze Eurowings poszły o krok dalej, zaczynając oferować pasażerom możliwość zakupu na pokładach samolotów specjalnego smoothie, którego zakup wesprze niemieckiego przewoźnika w zakupie zrównoważonej środowiskowo kerozyny. Operator z Grupy Lufthansy wycenił małą butelkę smoothie vel SAF-u na 19,50 euro, co ma odzwierciedlać wyemitowany w trakcie lotu średniodystansowego ślad węglowy. Zarząd przewoźnika uważa, że taka forma offsetu pozwala na „spontaniczne i nieskomplikowane” przyczynienie się do bardziej zrównoważonego latania.   

Pozyskane w ten sposób środki mają pomóc zdekarbonizować działalność Eurowingsa – bez pomocy pasażerów linie lotnicze mają nie być zdolne do osiągnięcia zaszczytnego celu.  Z niemocą w sfinansowaniu „zielonej” agendy nie sposób się nie zgodzić, gdyż – jak wylicza Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Lotniczych (IATA) – prawie 130 mld dolarów amerykańskich wynosić będą roczne nakłady inwestycyjne, jeśli branża lotnicza chce do końca 2050 roku stać się zeroemisyjna. Najniższy możliwy koszt dekarbonizacji to prawie 3,5 bln dolarów, z czego 774 mld dolarów wydawane będzie na zrównoważone paliwo lotnicze, którego obecnie brakuje. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Eurowings jak Ryanair. Hamburg traci kolejne 1000 lotów

Pasażer i linie lotnicze

Eurowings jak Ryanair. Hamburg traci kolejne 1000 lotów

Mateusz Kieruzal 15 października 2024

Eurowings połączą późną jesienią Nadrenię z Tel Awiwem

Pasażer i linie lotnicze

Eurowings: Rekordy zatrudnienia po kryzysie COVID-19

Pasażer i linie lotnicze

Latem 15 nowych tras Eurowings. Najwięcej z Nadrenii

Pasażer i linie lotnicze

30 lat Eurowings. Odporne na kryzysy i umiejętnie reagujące na zmiany

Biznes i przemysł

Eurowings dolecą wiosną z Berlina do pięciu nowych destynacji

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Eurowings jak Ryanair. Hamburg traci kolejne 1000 lotów

Pasażer i linie lotnicze

Eurowings jak Ryanair. Hamburg traci kolejne 1000 lotów

Mateusz Kieruzal 15 października 2024

Eurowings połączą późną jesienią Nadrenię z Tel Awiwem

Pasażer i linie lotnicze

Eurowings: Rekordy zatrudnienia po kryzysie COVID-19

Pasażer i linie lotnicze

Latem 15 nowych tras Eurowings. Najwięcej z Nadrenii

Pasażer i linie lotnicze

30 lat Eurowings. Odporne na kryzysy i umiejętnie reagujące na zmiany

Biznes i przemysł

Eurowings dolecą wiosną z Berlina do pięciu nowych destynacji

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5